"Sune - tjurig, Vi- tjurigare"

Hoppträning igår kväll, vi hoppade en enkel bana på 8 hinder.



Vi skulle hoppa banan två ggr. Vi var 8 el 9 st som skulle hoppa två banor var så det tog ganska låååång tid! Vi hoppade på stora utebanan för första gången så endel hoppade inte så högt pga det. Nästan alla hoppade 60cm-60cm några hoppade 60cm-70cm med. Jag skulle hoppa 80sm-90cm så jag hoppade sist av alla.

Det var väldigt drygt när jag fick bara stå där med Sune och titta på i 1 tim och 30 min när dom andra hoppade sina båda banor när jag inte hade hoppat någon än. Sen när jag skulle hoppa så gick alla ner till stallet så jag var kvar där uppe själv med Sune. Det var bara Nathalie (hon som rider på Ludde varje Tis och Fre) som stanade kvar med sin låneponny för att hålla Sune sälskap.

Sune tyckte inte om att dom andra hästarna gick där i från och han  behövde vara kvar där uppe och jobba.
80 banan gick bra, sen så när dom skulle höja till 90 så höjde dom LITE för mkt så jag hoppade banan runt 1.10m :D

Han hoppade 1:an och 2:an bra men när vi kom ner till 3:an så VILLE HAN INTE!!!! Han ville inte hoppa hindrena som var bort mot stallet, för det var ju ner till stallet han ville gå (ner till dom andra hästarna).

Han lurade oss verkligen. Han kom in på hindret i helt vanlig galopp och precis när han skulle hoppa ifrån så stannade han, näst in till så satte han sig ner när han stanade :/

Vi fick nog holla på i 20 min för att få över han bra på 3:an,4:an och 5:an. 5:an gick bättre efter ett tag, men det var ju ett hinder som var ner mot stallet.

Eva-Lotta (tränaren) anteknade lite efter träningen och då skrev hon så här på mig, "Måste ha bättre galopp och hålla ihop han mer när det kommer lite högre hinder. Sune= Lat! Sune- tjurig Vi- tjurigare!"

_______________________________________________________________________________________

Om två timmar så är det dressyr träning, Cicci sa i måndags att vi ska träna på ryggning och förvändgalopp bara för att jag ska tävla LB:1 och LA:1 för första gången nästa lördag!!! :D:D:D

//Matilda

Kommentarer
Jätte rolit att ni vill kommentera men på denna bloggen finns det vissa kommentarer vi inte vill ha. Inga hotande,inga elaka kommentarer vi vill heller inte byta bloglovin med ngn dvs vii vill inte följa din för att du ska följa våran vi följer de bloggar vi vill :) tack! Glöm inte bort att ingen kan vara anonym på internet:)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara Jennifer och Matilda kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0