Om Jennifer

Jag heter Jennifer och är 13 år(fyller 14 23 augusti)

Jag har ridit i hela mitt liv och haft en egen shettis sen jag föddes.När jag var ca 3 år trillade jag av shettisen(ville)och typ släpades efter han så jag blev rädd och slutade rida ett tag.När jag var ca 6 år gammal började jag rida på ridskolan.Där bodde och arbetade även ville.

När jag gick i 4:an skulle jag få min första tävlingsponny.Vi lånade då en b-ponny som vi sedan skulle köpa Saritza hette hon.Hon var tyvär halt på 3 ben när vi besiktigade henne:(


Efter ett tag efter hittade mamma en annons på en c-ponny utan svans.Jag sa nej direkt men vi åkte ändå dit och tittade tur var det eftersom att jag blev helt kär i henne.Bubble pop hette hon men kallades för bubblan.Hon var väldigt pigg och svår riden.Hon kunde heller inte gå i form så under ngr år övad ejag på ställning och fick börja om från grunden med henne.Tyvär fick hon spatt och gick inte rädda.Hon avlivades 9/9-2009<3

Efter någon månad  blev jag fodervärd på en c-ponny på 4 år.Hon var inte alls mycket riden.Och kunde inte så mycket.Tosca heter hon.

Vissa dagar funkade inte alls då stegrade hon sig bara stack från banan bockade och massa sånt.Men i bland gick hon underbart.Hon var alltid snäll mot både barn och vuxna.Helt underbar en dröm ponny.Men sommaren 2010 fick hon fång.

Så i septmber hämtade ägaren henne igen:(hon var av rasen welsh och har en topp stam ;)





Någon månad efter köpte jag min älskade d-ponny Black And White han är 4 år(5 år den 1:sta april;))

Han är av rasen lewitzer:))Våra mål är msvb i både hoppning och dressyr.

Han är väldigt duktig i både hoppning och dressyr och klarar avstånd mella hindrena utan problem.Idressyren kan han gå i form i alla gångarter men galoppen sitter inte redigt än.

Han är väldigt väldigt pigg haha;)Han har nästan lärt sig skänkelvikning i skritt :)

här kommer även en bild på shettisen ville<3

som avlivades 29/9-2010

/

Jennifer



Kommentarer
Jätte rolit att ni vill kommentera men på denna bloggen finns det vissa kommentarer vi inte vill ha. Inga hotande,inga elaka kommentarer vi vill heller inte byta bloglovin med ngn dvs vii vill inte följa din för att du ska följa våran vi följer de bloggar vi vill :) tack! Glöm inte bort att ingen kan vara anonym på internet:)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara Jennifer och Matilda kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0