Info om Matilda

Jag är  Matilda och är ett år yngre än Jennifer, Fyller 13 om ca 2 månader.

Har ridit så länge jag minns fast har bara haft egen häst i 2 år nu... Trännar både dressyr och hoppning fast är mest intreserad av hoppningen.

Jag har haft mina perioder som jag har varit rädd för att hoppa. Vet inte varför jag var rädd, inget hade hänt liksom!

Förr något år sen så red jag mycket Jennifers ponny Ville som gick på ridskolan. Han fick namnet "avkastarkungen"   Han brukade kasta av mig många gånger på samma lekton.... Men nu så har han tyvärr gått bort  

 

 

Jag köpte min första ponny 17/5 2009. Han heter Bob och är en VÄLDIGT FIN C-PONNY! Han går kvar hos mig fortfarande men är inte min tävlingsponny längre.

Han är 23 i år och vann ponny SM år 99 i hoppning!

Har tävlat en liten "blåbärshoppning" sen så blev han halt!

Dom har aldrig riktigt hittat vad det har varit för något fel med han.  Det har gått upp och ner med han, ena månaden så är han halt och andra så är han helt frisk. MYSKO!!!!!!!!!!

Nu så har han varit frisk ganska länge och rids av både mig och en liten tjej som är här ute två gånger i veckan!

Mamma och jag funderar att kanske sälja han till våren om han är frisk. Vill värkligen inte det men han har det ju inte så kul här precis...

 

 

Mamma har också en liten godbit här hemma som är världens charmigaste häst! + matvrak!

Han heter Kamaritas Bad Boy fast kallas Ludde. Jätte fin dressyr häst är han men han ÄLSKAR att hoppa... Tyvärr så är han trangelmärkt!  

 

 

Nu så har jag en toppen D-ponny!!! Han heter Marhults Suntac fast kallas Sune!!

Han är jätte väll utbildad!!! Hoppat bana på 130 i yngre ålder och dubbelnollat i många L-C tävlingar! Har även vunnit divition 1 i grupptävling i dressyr!

 

Jag har mest tävlat litte Lätt D med han i hoppning och Lätt C1 i dressyr.

Han är en TOPPEN häst och rida men en djävul att hantera! Han bitts och sparkas odänkligt när han är på dåligt humör! Fast nu så har han skärpt till sig lite granna.

Till våren så sattasar jag på att åka ut och tävla litte Lätt D på lokalt. Och även kanske en Lätt C med!

 

 

// Matilda


Kommentarer
Postat av: Sofie♥

Hej, Suntac står väl på Vedbände? Jag hade honom på ett ridläger där :)

2011-09-04 @ 17:16:33
URL: http://sofiecj.blogg.se/
Jätte rolit att ni vill kommentera men på denna bloggen finns det vissa kommentarer vi inte vill ha. Inga hotande,inga elaka kommentarer vi vill heller inte byta bloglovin med ngn dvs vii vill inte följa din för att du ska följa våran vi följer de bloggar vi vill :) tack! Glöm inte bort att ingen kan vara anonym på internet:)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara Jennifer och Matilda kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0