Stillhoppningsprotokollet

Det var banhoppning idag ju, och då har ju SRF (svenska ridsportsförbundet) bestämt att man ska bara inte tävla i hur många fel man får och tiden i hoppningen, det ska ju vara stillbedömning med!

Dom dömmer med poäng imellan 1-10.
1=Mycket dåligt
2=Dåligt
3=Ganska dåligt
4=Otillfredsställande
5=Nöjdaktig (godkänt)
6=Tillfredsställande
7=Ganska bra
8=Bra
9=Mycket bra
10=Utmärkt

Idag så red jag till min första stillbedömning. Vi red banan 2 gånger och första gången red jag på 80cm. Och så här såg bedömningen ut.

Ryttarens sits -mellan hinder- inverkan: 7
Ryttarens sits -över hinder: 7
Vägval: 7
Tempo och rytm: 8
Den totala bilden av ekipaget och dess samspelhet: 7
Summa: 35 poäng

Andra rundan så hoppade jag en runda på 90cm för första gången (en kompis mamma filmade då men har inte filmen idag.. på tisdag eller onsdag kommer den någ) och då såg bedömningen ut så här.

Ryttarens sits -mellan hinder- inverkan: 7
Ryttarens sits -över hinder: 7
Vägval: 7
Tempo och rytm: 6
Den totala bilden av ekipaget och dess samspelhet: 7
Summa: 33 poäng

Är JÄTTE nöjd iaf.

Anmälde mig till klubbhoppningen på söndag och då tog jag 90cm på clear rounden och Lätt-D (80cm).

//Matilda

Kommentarer
Postat av: Rayanoline

Very Good Directory !!! Keep It Up.

2011-10-26 @ 13:16:13
URL: http://rayanoline.blogmentions.com
Jätte rolit att ni vill kommentera men på denna bloggen finns det vissa kommentarer vi inte vill ha. Inga hotande,inga elaka kommentarer vi vill heller inte byta bloglovin med ngn dvs vii vill inte följa din för att du ska följa våran vi följer de bloggar vi vill :) tack! Glöm inte bort att ingen kan vara anonym på internet:)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara Jennifer och Matilda kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0