Första dressyr passet- avklarat!

Såååå hemskt ledsen att jag inte hann skriva hågot igår!!! Och idag så har det varit fullt upp så det blir bara detta inlägget av mig idag ;)

Hade mitt första "TITT UT" dressyr pass idag! Gick inte fult så bra tyckte jag fast Cicci (ridläraren) tyckte att det gick JÄTTE bra...

Det blev ett lite längre pass i ridhuset,ca 1h & 20min, så det blev lite mycket för Sune!
Cicci sa att jag hade gått up ett steg i utveklingen idag! Det var för att Sune protosterade imot mig.... (enligt mig så tycker jag att det inte låter så bra!) Men hon sa att jag kräver mycket mer av hans ridning och då så blir han tjurig och tar upp huvudet och rider rakt in i väggen/tvärstannar/gör skänkelvikning i volterna!
Så det var så han höll på med idag, men det kommer ta ett tag innan allt funkar och då så kommer det ju bli ett toppen resultat!

Han går på tyglen med mig i stort sätt hela tiden och har verkligen JÄTTE fin form när han går som bäst på dressyrn nu! Så innan har jag tykt att han har gått jätte fint och super bra, undrar hur han kommer gå när vi har fått till det lilla sista med?! Kommer bli spännande att se hur det kommer gå!

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Imon så blir det en liten klubbis för mig och Sune! Första tävlingen detta året... Vi tog det vanliga klasserna som jag brukar ha med han.. 70cm på Clear round och en LÄTT-D (80cm) ;)
Måste börja titta på lite lokala tävlingar runt omkring nu! Vet ni vad?! Jag ska nog gå in och titta lite gran ikäll redan!

Det har ju alltid varit så att mamma och jag har tittat på några stycken lokala runt om, men så har vi aldrig anmällt mig!


Här är Sune och Ludde som hjälps åt att äta upp det sista av Bobs hö! ;)

//Matilda

Kommentarer
Jätte rolit att ni vill kommentera men på denna bloggen finns det vissa kommentarer vi inte vill ha. Inga hotande,inga elaka kommentarer vi vill heller inte byta bloglovin med ngn dvs vii vill inte följa din för att du ska följa våran vi följer de bloggar vi vill :) tack! Glöm inte bort att ingen kan vara anonym på internet:)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara Jennifer och Matilda kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0