Del 3

Eftersom att köpet av miss zuccini inte gick igenom fick vi fortsätta att leta efter ponny.
Redan innan vi åkte och prov red henne hade jag hittat en till skimmel så sjukt sööt.Mamma sa kanske till den också men vi åkte och tittade på den.
Jätte söt,snäll och trevlig.
Kärlek vid första ögonkastet ;)
Jag fick provrida henne vi red i skogen (de hade typ ingen ridbanan elr något sånt)Hon var jätte snäll.
Hon hade därimot inga skor ooch ja hennes ben var inte bra:(
Så det blev inget av henne heller
men gud vad jag älskar den ponnyn även omm jag bara sett henne 1 gång
Wild wonder 4 år
utbildning:typ ingen haha ;)
Iaf så blev det ju inget av henne och det var bara att fortsätta att leta ponny.
Självklart tittde jag tillbaka på den svartvita söta ponnyn.
Min pappa hade inte sett annonsen så jag visade den för han och ja han blev kär i den haha :)
Den ska vi ha sa han
Så mamma ringde på han och frågade ltie om han sen åkte vi och provred han.
Vägen dit var intelätt då de boddei skogen.När vi kom dit så var det inte som en valig känsla när man tittar på djur vet ni varför?
Jo de bodde i en djur affär.Där fanns lamor,ödlor,papegojor,massa hästar,hundar,fiskar,ormar ja typ allt.
Först i hagen möts vi av en åsna haha
Tyvär har jag ingen bild på han men ahr på den andra datorn så laddar up den någon dag :)
Det visade sig att åsnan var Blackis hagkompis.
När jag kom in i stallet möttes jag av en tjock liten skäck.
Han var väldigt arg ibland men vi gjorde i ordning han och jag fick rida han.Han var lugn och brydde sig inte om de andra hästarna som var i hagen.De stegrade bockade rullade sig han brydde sig inte.Egentligen var det inget klick mellan oss som med de andra ponnisarna men ändå gillade jag han.Han hoppade fint och var jätte sööt:)
Så hanpeningen lades och besiktning bokades ;)
Forsättning kommer :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Oh, jag känner till Wild Wonder sedan innan. Har du någon aning om vart hon finns nu? :)

2011-04-06 @ 20:36:58
URL: http://itsourtimetoshine.blogg.se/
Postat av: Anna

nämen! wildabäbis :) det är alltså jag som är anna, jag har haft wilda sedan hon var 4 timmar gammal. världens underbaraste häst! tyvärr flyttade jag ifrån henne för att plugga för 2 år sedan, så nu är hon såld till ett par bekanta. men visst är hon fin!

2011-04-16 @ 04:02:21
Jätte rolit att ni vill kommentera men på denna bloggen finns det vissa kommentarer vi inte vill ha. Inga hotande,inga elaka kommentarer vi vill heller inte byta bloglovin med ngn dvs vii vill inte följa din för att du ska följa våran vi följer de bloggar vi vill :) tack! Glöm inte bort att ingen kan vara anonym på internet:)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara Jennifer och Matilda kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0