Del 1

Jag sa till mamma att jag bara ville ha en skimmel,skäck eller eller en svart.
Och det är ju inte direkt det lättaste att hitta :)
sen hade vi heller inte pengar att köpa en super ponny så vi satsade på att hitta en unghäst istället
Vi satt rätt länge och letade men det fanns inte så många ponnisar som uppfylde mina krav och som inte kostade ås mycket.
Vi hade inte direkt bestämt om vi skulle köpa eller kanske ha på foder omm vi hittade någon.
När jag hittade ponnisar jag ville ha var det alltid något som inte var bra på dom eller gillade inte mamma dom.
Sen en dag hittade jag den här bilden
Vilken sööt ponny tänkkte jag men mamma gillade inte han så jätte mycket.Men sa att det blir ett kanske.En dag hittade mamma en skimmel på 6 år.
Jag tyckte att den var jätte fin så hon ringde på den och vi åkte och tittade  och provred
När vi kom dit hade ponnyn puls i benen och inga skor.Mamma blev rädd för att den hade fång och ringde en kompis som är vetrinär hon sa att det kunde bero på att den inte hade skor.Men jag red den lite och den var jätte snäll.Var därimot väldigt känslig mot hädnerna så det gälde att ha lätta rörelser.
Sen ville jag hoppa den och det visade sig att ägaren aldrig sett hästen hoppa då den som haft henne på foder hoppat henne.Hon ville inte hoppa i början men sen gick det jätte bra :)
tyvär så tog itne ägaren vårat pris så det blv inget med henne ;):(
Hon var en skimmel med svarta ben Miss zuccini elr ngt sånt där hette hon :)
vi tog ingen bild på henne tyvär :(:)
mer kommer imorgon :)
/jennifer

Kommentarer
Jätte rolit att ni vill kommentera men på denna bloggen finns det vissa kommentarer vi inte vill ha. Inga hotande,inga elaka kommentarer vi vill heller inte byta bloglovin med ngn dvs vii vill inte följa din för att du ska följa våran vi följer de bloggar vi vill :) tack! Glöm inte bort att ingen kan vara anonym på internet:)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara Jennifer och Matilda kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0