Privat träning

Igår var jag på privat träning med Blackis för cissi.
(dressyr träning)
Blackis var super duktig.Han kan inte riktigt gå i form i galoppen så där blir han ganska lång.Men han gick verkligen galant i galoppen också,men den sitter inte riktigt än.
När jag saktade av han till trav så blir han väldigt stark så precis efter galoppen ska jag göra en mini volt och hålla han stält och bromsa samtidigt som jag ställer han och i slutet funkade det.Han var itne alls lika stark då.
Sen övade vi på stälning på rakt spår.Och det gick jätte bra.Viste inte riktigt hur jag skulle göa i början men cissi visade och sen funkade det jätte bra.Vi övade också på tempo stälningar.Att jag fortfarande ska kunna ställa han när jag ökar farten/saktar farten.
Fick beröm fö rmin sits också hihi kul kul.
Men nu vet jag iaf vad jag ska öva på
Galoppen och göra en volt efter.
Tempo växlingar.
Ställning på rakt spår.
Avsaktningar i alla gång arter.
Så nu blir det att  öva.
(Han inte skriva i går)Men iaf så ska jag snart till stallet och hoppa Blackis.Egentligen är det hoppträning i dag men det är röd dag så det blir ingen:(
Men hoppar lite med han ändå :)
/Jennifer

Kommentarer
Jätte rolit att ni vill kommentera men på denna bloggen finns det vissa kommentarer vi inte vill ha. Inga hotande,inga elaka kommentarer vi vill heller inte byta bloglovin med ngn dvs vii vill inte följa din för att du ska följa våran vi följer de bloggar vi vill :) tack! Glöm inte bort att ingen kan vara anonym på internet:)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara Jennifer och Matilda kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0